בסיס סודי על מאדים


 

בסיס סודי על מאדים

הגיע הזמן לעוד פרק בתיאורית הקונספירציה. הפעם מעורב בזה בסיס סודי על מאדים.

התמונה כפי שהיא נראית על גוגל מאדים לאחר עיבוד
 
הקטע שהופץ ביו טיוב מראה את מה שהמחבר מכנה "ביו תחנת אלפא" (למטה) הופץ באורח ויראלי ואפילו זכה לדיווח בכלי תקשורת המזרם המרכזי.
 
אורכה של התחנה מוערך על ידי יוצר הסרטן ב כ-210 מטרים ורוחבה בכ-45 מטרים. צבעה לבן ועליה רצועות בצבעים כחול ואדום. היא נמצא בגוגל מאדים בידי אסטרונום כורסא ובלוגרים הצמאים לקונספירציות הגדירו זו כתגלית החשובה ביותר במאדים עד כה, ושוב הוכחה לכך שנאס"א מסתירה את פעילויותיה.
 
במציאות, זו אינה תחנת חלל, בסיס מאדימאי מסוג כלשהו – שנוצר על ידי אנשים או על ידי הטבע על פני השטח של כוכב הלכת האדם. מה שנראה בגוגל מאדים הוא בסך הכל סדרה של 11 פיקסלים פגומים שבהם חסר מידע – קו ישר מלאכותי שנגרם ככל הנראה בשל פגיעת קרנים קוסמיות בחללית מארס אקספרס כאשר צילמה את התמונה, פיקסלים שנמרחו אחר כך כאשר התמונה עברה עיבוד לקוי והפכה חלק מגוגל מאדים.
 
"זה נראה בדיוק כמו פגיעת קרנים קוסמיות" אומרת טניה האריסון, מדענית פלנטרית בצוות התפעול של מצלמת ההקשר בחללית MRO, ומצלמת הצבע של החללית בחברת מאלין מערכות חלל."
 
"אנו רואים זאת לראשונה במצלמת ה-MARCI של החללית MRO.


 
בראש המאמר התמונה כפי שהיא נראית על גוגל מאדים לאחר עיבוד.
 
בתמונה זו כל פיקסל מייצג מרחק של כ-6.25 מטרים רזולוציה גבוהה בהרבה מזו שניתן להשיג על מארס אקספרס, שם צולמו תמונות ברזולוציה של 10 מטרים לפיקסל. מובן מעליו שאין כל מבנה או שום דבר חריג באותו מיקום, פרט לדיונות החול הצפוניות באיזור הקרוב לקוטב.
 
האריסון מסבירה כי מצלמת ההקשר (CTX) מצלמת בשחור לבן תמונות ברזולוציה של 6 מטרים לפיקסל על פני שטח ברוחב 30 קילומטרים ומספקת הקשר למצלמות בעלות הרזולוציה הגובהה של MRO שיכולים לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה עוד יותר. המצלמה משמשת לניטור שינויים המתרחשים על כוכב הלכת ומסייעת לצוותי אסטרונאוטים לבחור מטרות מעניינות. הצוות בחברת מאאלין מערכות חלל סורק את התצלומים ומחפש משהו חשוד. במקרה זה, במיקום זה, הם לא מצאו דבר.
 
"כל יום אנו עוברים על התמונות שצילמו המצלמות CTX  ו-MARCI ביום הקודם ואנו צופים בהם בכמה זוגות עיניים" אמרה האריסון ליוניברס טודיי. "אנו בוחנים כל תמונה ממספר סיבות: בחינת מצב הציוד, ניטור תנאי מזג האוויר לבחינה עתידית של איזור בידי המצלמות, וכן אנו מסתכלים על כל דבר מעניין מבחינה גיאולוגית."
 
האריסון הוסיפה כי כמעט כל אנשי התפעול בצוות הם בעלי תואר שני או אפילו שלישי בגיאולוגיה או בתחומים קרובים. "אם אנו צופים במשהו יוא דופן, אנו מסתכלים על תמונות קודמות של האיזור לא רק מ-CTX ו-MARCI, אלא ממצלמות רבות נוספות על מארס אודיסי, ו-  HRSC על מארס אקספרס ואפילו תמונות של ויקינג." אמרה האריסון. "התהליך מאפשר לנו להסתכל על התצורות מזויות תאורה שונות, שעות אחרות ביום, רזולוציות שונות ועוד." אנו יודעים טוב יותר מאשר סתם לשער מה קורה מתחת לרזולוציה של המצלמות שלנו כך שאנחנו יכולים לראות משהו ב-CTX ששווה מעקב ברזולציה גבוהה, אנו מבקשים מצוות HiRISE לצלם אותו. כך הדבר גם לגבי MOC, המבצע מעקב אחר דברים שנצפו במצלמה רחבת הזוית ובעלת הרזולוצליה הנמוכה, באמצעות מצלמות צרות זווית ובעלות רזולוציה גבוהה."
 
האיזור שבו מדובר צולם ונחקר בעבר, ושום דבר לא נמצא בו על ידי טובי המומחים בתחום.  האיזור כל כך לא מעניין שאף אחד לא ביקש לצלם אותו ב- HiRISE - המצלמת ברזולוציה של 1-2 מטרים לפיקסל.
 
האריסון אומרת כי CTX מצלמת רצועה ברוחב 30 קילומטרים ובאורך של 300 קילומטרים ברזולוציה גבוהה יחסית. "מדובר בטביעת רגל די גדולה ברזולוציה גבוהה ביחס למצלמות קודמות" הוסיפה.. "גודל טביעת הרגל מאפשרת לנו לכסות למעלה מ-60% מפני השטח של מאדים ב-6 מטרים לפיקסל בחמש השנים שבהן MRO  מקיפה את מאדים. בנוסף למיפוי אנו יכולים להשתמש ב-CTX כדי לצלם צילומים תלת ממדיים של איזורי מפתח, כמו גם לנטר מאוד מיקומים על מאדים לצורך איתור שיניים במצבם כגדוגמת מכתשי פגיעה חדשים ופעילות אבק.
 
"אם יש משהו לא שגרתי על מאדים, האנשים בנאס"א, סוכנות החלל האירופית, MSSS, וכל מי שמנטר את מאדים היו מצלמים את האיזור שוב עם הציוד הטוב ביותר האפשרי. הם היו אוהבים למצוא דברים לא שגרתיים, פורצי דרך השווים עמודי שער, ואם היה משהו הם היו שואגים מהגגות ולא מסתירים אותו.
 
MSSS מורכבת מקבוצות קטנות שכולן תורמות לתכנון בניה ותפעול מצלמות על מקפות וכלי רכב על כוכבי לכת אחרים.
 
אם אתם רוצים לצפות בעצם על גוגל מארס Google Mars, הנה הקוארדינטות:
 
71 49’19.73?N 29 33’06.53?W
 
קטע הוידיאו המדובר:



מקור הכתבה: http://www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> בסיס סודי על מאדים